Ordinær generalforsamling 2020/2021
- Visninger: 465
Ordinær generalforsamling 2020 (for året 2019/2020) i Idestrup Hallen, Kirkevej 19, 4872 Idestrup
Søndag den 08. august 2021 - kl. 10.00
Dagsorden:
- Valg af dirigent
- Bestyrelsens beretning
- Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse
- Indkomne forslag fra bestyrelse og medlemmer
- Fastsættelse af kontingent
I henhold til vedtagelse på generalforsamlingen i 2003 fremskrives kontin- gentet med KLs fremskrivningsprocent, som udgør 2,8 %. Kontingentet for 2021/2022 afrundes til 435 kr. + 100 kr. i midlertidigt vejgebyr vedtaget på generalforsamlingen i 2019.
- Valg:
Bestyrelsen:
Formand Flemming J. Mikkelsen (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2022)
Bestyrelsesmedlem Bjarne Thurø (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2022)
Bestyrelsesmedlem Ole Edlund Jensen (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2022)
Bestyrelsesmedlem Karsten Meier (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2022)
Bestyrelsessuppleant (- vælges for et år indtil generalforsamling 2021) Bestyrelsessuppleant (- vælges for et år indtil generalforsamling 2021)
Revision:
Revisor Henrik Petersen (villig til genvalg - vælges for to år indtil general- forsamling 2022)
Revisor Troels Kemp (villig til genvalg - vælges for et år indtil general- forsamling 2021)
Revisorsuppleant (- vælges for et år indtil generalforsamling 2021)
7. Eventuelt
Driftsregnskab for 1. april 2019 til 31. marts 2020
Indtægter | 2018/2019 Regnskab | 2019/2020 Regnskab | 2019/2020 Budget | ||
Kontingenter | 1.102.699 | 1.129.697 | 1.130.000 | ||
Rykningsgebyrer | 7.645 | 7.805 | 5.000 | ||
Renter indlån m.m. | 11.745 | -795 | 0 | ||
Indtægter i alt | 1.122.089 | 1.136.707 | 1.135.000 | ||
Udgifter: Vejudgifter - vedligehold | 348.328 | 326.657 | 800.000 | ||
vejudgifter - asfaltvejene | 0 | 113.046 | 0 | ||
Vejudgifter - konvertering | 0 | 167.280 | 0 | ||
Tilskud vejlaug | 97.650 | 104.286 | 130.000 | ||
Hustilsyn | 105.000 | 105.000 | 105.000 | ||
Foreningshus vand, strøm og vedligehold | 13.593 | 4.341 | 20.000 | ||
Udgifter i alt | 564.571 | 820.610 | 1.055.000 | ||
Administrationsudgifter: Kontorartikler - dataløn - EDB udgift | 15.384 | 20.499 | 12.000 | ||
Porto og gebyrer | 51.752 | 64.654 | 50.000 | ||
Tryksager og annoncer | 31.786 | 31.489 | 25.000 | ||
Kontingenter og forsikringer | 19.812 | 25.758 | 20.000 | ||
Løn kontor - formandshonorar | 134.325 | 101.016 | 100.000 | ||
Advokat | 7.375 | 0 | 10.000 | ||
Generalforsamling/infomøde | 16.880 | 41.225 | 20.000 | ||
Telefon - internet | 8.200 | 7.134 | 10.000 | ||
Mødeudgifter | 8.657 | 4.555 | 15.000 | ||
Gaver - repr. m.m. | 3.321 | 980 | 3.000 | ||
Kørsel | 37.877 | 25.773 | 30.000 | ||
Nyanskaffelser / Ekstraord. generalforsamling | 57.093 | 0 | 0 | ||
392.462 | 323.083 | 295.000 | |||
Overskud/underskud: | 165.056 | -6.986 | -215.000 |
Status pr. 31. marts 2020 | Aktiver | Passiver | |
Kassebeholdning | 57 | ||
Tilgode medlemmer | 4.070 | ||
Lollands Bank 4159720 | 342.093 | ||
Nordea 6755-649-382 | 750.000 | ||
Jyske Bank 1998072 | 27.175 | ||
Lollands Bank 10 aktier | 1.745 | ||
Skyldig A-skat | 4.859 | ||
Skyldig AM-bidrag | 1.071 | ||
Skyldig feriepenge | 1.112 | ||
Skyldige omkostninger/tilskud vejlaug | 105.567 | ||
Forudbetalt kontingent | 4.930 | ||
Egenkapital: Kapitalkonto 1. april 2019 . .1.014.587 | |||
Underskud............................. .-6.986 | 1.007.601 | ||
Balance | 1.125.140 | 1.125.140 |
Formand Flemming J. Mikkelsen, næstformand Ole E. Jensen, kasserer John Stævngaard, sekretær Karsten Meier, Bjarne Thurø, Carsten K. Larsen, John Olesen
Vi revideret og godkendt regnskabet i overensstemmelse med bilagsmaterialet. Aktiver og passiver er afstemt og aktivernes tilstedeværelse er konstateret.
Væggerløse, den 19. juni 2020 sign. Henrik Petersen Christian Bredal Nielsen
www.marielyst-grundejerforening.dk • info@marielyst-grundejerforening.dk
Generalforsamling i Idestrup Hallen
Grundejerforeningens ordinære Generalforsamling 2020 (for 2019/2020) finder sted den 8. august 2021, fordi forsamlingsforbuddet i forbindelse med covid-19 forhindrede en gennemførelse af generalforsamlingen i maj 2020. Derfor gennemføres generalforsamlingen for både 2020 og 2021 på en og samme dag, og vi starter altså kl. 10:00 med den ordinære generalforsamling 2020 (for året 2019/2020). Derefter fortsætter vi med generalforsamlingen 2021 (for året 2020/2021).
Bemærk: Generalforsamlingen finder sted i Idestrup Hallen, hvor der er mulighed for at skabe mere plads mellem stolene end på Højskolen Marielyst, hvor gener- alforsamlingen er blevet holdt gennem flere år. Som det ser ud i øjeblikket er alle restrik- tioner på antallet af forsamlede, afstand, mundbind, krav om Corona-attest osv. formentlig ophævet til den tid.
Men for at være på den sikre side holdes generalforsamlingen altså i Idestrup Hallen, som under normale omstændigheder kan rumme op til 1.000 personer. Disse regler kan dog ændres uden varsel, men det sker forhåbentlig ikke.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt være formanden i hænde senest søndag den 25. juli 2021. Forslag behandles kun på generalforsamlin- gen, hvis forslagsstiller personligt er til stede og præsenterer forslaget.
I den her specielle situation, hvor to generalforsamlinger holdes på samme dag, henstiller bestyrelsen imidlertid til, at alle forslag, der ønskes behandlet, fremsættes på Gene- ralforsamling 2021 (2020/2021) under punktet Indkomne forslag fra bestyrelse og medlemmer, som gennemføres umiddelbart efter generalforsamling 2020. Det giver ingen mening at behandle forslag med tilbagevirkende kraft.
Praktiske oplysninger
Den daglige drift af foreningen varetages af administrationen, som træffes på info@marielyst-grundejerforening.dk eller telefon 2144 0831 - læg besked, og vi ringer så tilbage, når vi er på kontoret.
Mangler du et husnummer eller et vejskilt, kan disse rekvireres på kontoret. Husk at melde ejerskifte/adresseændring.
Formand Flemming J. Mikkelsen . . formand@marielyst-grundejerforening.dk
Næstformand Ole Edlund Jensen...................................................... edlund@mail.dk
Kasserer John Stævngaard........................................... stevngaard@gmail.com
Sekretær Karsten Meier......................................................... karsten@kmeier.dk
Bestyrelse Bjarne Thurø........................................................ bjt@bjarne-thuroe.dk
Bestyrelse John Olesen............................................... botomollevej6@gmail.com
Bestyrelse Eigil Petersen............................................. mesppetersen@gmail.com
Kontor Margit Suhr Pedersen................ info@marielyst-grundejerforening.dk
Foreningens bankforbindelse er: Lollands Bank 6520 4159720 Marielyst Grundejerforening
Åvænget 4
4891 Toreby L
Telefon 2144 0831
info@marielyst-grundejerforening.dk www.marielyst-grundejerforening.dk
Ordinær generalforsamling 2021 (for året 2020/2021) i Idestrup Hallen, Kirkevej 19, 4872 Idestrup
Søndag den 08. august 2021 - ca. kl. 11.00
Dagsorden:
- Valg af dirigent
- Bestyrelsens beretning
- Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse
- Indkomne forslag fra bestyrelse og medlemmer
- Fastsættelse af kontingent
I henhold til vedtagelse på generalforsamlingen i 2003 fremskrives kontingentet med KLs fremskrivningsprocent, som udgør 2,1 %. Kontingentet for 2022/2023 afrundes til 445 kr. + 100 kr. i midlertidigt vejgebyr vedtaget på generalforsamlingen i 2019.
- Valg Bestyrelsen:
Kasserer John Stævngaard (villig til genvalg – vælges for to år indtil general- forsamling 2023)
Bestyrelsesmedlem John Olesen (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2023)
Bestyrelsesmedlem Eigil Petersen (villig til genvalg – vælges for to år indtil generalforsamling 2023)
Bestyrelsesmedlem ( - vælges for et år indtil generalforsamling 2022) Bestyrelsessuppleant ( - vælges for et år indtil generalforsamlingen 2022) Bestyrelsessuppleant ( - vælges for et år indtil generalforsamlingen 2022)
Revision:
Revisor Troels Kemp (villig til genvalg - vælges for to år indtil generalforsamling 2023)
Revisorsuppleant (- vælges for et år indtil generalforsamling 2022)
- Eventuelt
|
Driftsregnskab for 1. april 2020 til 31. marts 2021
Indtægter | 2019/2020 Regnskab | 2020/2021 Regnskab | 2020/2021 Budget | ||
Kontingenter | 1.129.697 | 1.356.475 | 1.364.000 | ||
Rykningsgebyrer | 7.805 | 15.244 | 5.000 | ||
Renter indlån m.m. | -795 | -5.407 | -5.000 | ||
Indtægter i alt | 1.136.707 | 1.366.312 | 1.364.000 | ||
Udgifter: Vejudgifter - vedligehold | 326.657 | 381.917 | 390.000 | ||
vejudgifter - asfaltvejene Note 1, se næste side | 113.046 | 28.586 | 140.000 | ||
Vejudgifter - konvertering Note 2, se næste side | 167.280 | 177.120 | 270.000 | ||
Tilskud vejlaug | 104.286 | 114.706 | 130.000 | ||
Hustilsyn | 105.000 | 95.332 | 105.000 | ||
Foreningshus vand, strøm og vedligehold | 4.341 | 18.266 | 20.000 | ||
Udgifter i alt | 820.610 | 815.927 | 1.055.000 | ||
Administrationsudgifter: Kontorartikler - dataløn - EDB udgift | 20.499 | 20.010 | 15.000 | ||
Porto og gebyrer | 64.654 | 63.368 | 60.000 | ||
Tryksager og annoncer | 31.489 | 25.335 | 25.000 | ||
Kontingenter og forsikringer | 25.758 | 24.735 | 20.000 | ||
Løn kontor - formandshonorar | 101.016 | 100.791 | 105.000 | ||
Advokat | 0 | -1.831 | 0 | ||
Generalforsamling/infomøde | 41.225 | 0 | 30.000 | ||
Telefon - internet | 7.134 | 7.652 | 10.000 | ||
Mødeudgifter | 4.555 | 3.356 | 10.000 | ||
Gaver - repr. m.m. | 980 | 1.411 | 1.000 | ||
Kørsel | 25.773 | 16.712 | 30.000 | ||
Nyanskaffelser | 0 | 0 | 0 | ||
323.083 | 261.539 | 306.000 | |||
Overskud/underskud: | -6.986 | 288.846 | 3.000 |
Status pr. 31. marts 2021 | Aktiver | Passiver | |
Kassebeholdning | 0 | ||
Tilgode medlemmer | 2.525 | ||
Lollands Bank 4159720 | 702.948 | ||
Nordea 6755-649-382 | 748.678 | ||
Jyske Bank 1998072 | 4.224 | ||
Lollands Bank 10 aktier | 1.745 | ||
Skyldig A-skat | 7.031 | ||
Skyldig AM-bidrag | 1.544 | ||
Skyldig feriepenge | 363 | ||
Skyldige omkostninger/tilskud vejlaug | 150.845 | ||
Forudbetalt kontingent | 3.890 | ||
Egenkapital: Kapitalkonto 1. april 2020 . .1.007.601 | |||
Overskud.............................. 288.846 | 1.296.447 | ||
Balance | 1.460.120 | 1.460.120 |
Formand Flemming J. Mikkelsen, kasserer John Stævngaard, sekretær Karsten Meier
Ole E. Jensen Bjarne Thurø John Olesen Eigil Petersen
Vi revideret og godkendt regnskabet i overensstemmelse med bilagsmaterialet. Aktiver og passiver er afstemt og aktivernes tilstedeværelse er konstateret.
Væggerløse, den 9. april 2021 sign. Henrik Petersen Troel Kemp
Note 1
Kun 28.586 kr. anvendt. Det planlagte slidlag på Berberisvej ikke pålagt på grund af byggesag. Vejen asfalteres i foråret 2021.
Note 2
Færre udgifter til vejkontering end budgetteret, fordi de konverterede veje er smallere end oprindeligt beregnet og derfor billigere at konvertere.
www.marielyst-grundejerforening.dk • info@marielyst-grundejerforening.dk
Generalforsamling i Idestrup Hallen
Grundejerforeningens ordinære Generalforsamling 2021 (for året 2020/2021) finder sted den 8. august 2021, fordi forsamlingsforbuddet i forbindelse med covid-19 forhindrede en gennemførelse af generalforsamlingen i maj 2021. Derfor gennemføres generalforsamlingen for både 2020 og 2021 på en og samme dag, og vi starter altså kl. 10:00 med den ordinære generalforsamling 2020 (for året 2019/2020). Derefter fortsætter vi med generalforsamlingen 2021 (for året 2020/2021).
Bemærk: Generalforsamlingen finder sted i Idestrup Hallen, hvor der er mulighed for at skabe mere plads mellem stolene end på Højskolen Marielyst, hvor gener- alforsamlingen er blevet holdt gennem flere år. Som det ser ud i øjeblikket, er alle restrik- tioner på antallet af forsamlede, afstand, mundbind, krav om Corona-attest osv. formentlig ophævet til den tid.
Men for at være på den sikre side holdes generalforsamlingen altså i Idestrup Hallen, som under normale omstændigheder kan rumme op til 1.000 personer. Disse regler kan dog ændres uden varsel, men det sker forhåbentlig ikke.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal skriftligt være formanden i hænde senest søndag den 25. juli 2021. Forslag behandles kun på generalforsamlin- gen, hvis forslagsstiller personligt er til stede og præsenterer forslaget under punktet Indkomne forslag fra bestyrelse og medlemmer.
Praktiske oplysninger
Den daglige drift af foreningen varetages af administrationen, som træffes på info@marielyst-grundejerforening.dk eller telefon 2144 0831 – læg besked, og vi ringer så tilbage, når vi er på kontoret.
Mangler du et husnummer eller et vejskilt, kan disse rekvireres på kontoret. Husk at melde ejerskifte/adresseændring.
Formand Flemming J. Mikkelsen . . formand@marielyst-grundejerforening.dk
Næstformand Ole Edlund Jensen...................................................... edlund@mail.dk
Kasserer John Stævngaard........................................... stevngaard@gmail.com
Bestyrelse Bjarne Thurø........................................................ bjt@bjarne-thuroe.dk
Bestyrelse John Olesen............................................... botomollevej6@gmail.com
Bestyrelse Eigil Petersen............................................. mesppetersen@gmail.com
Bestyrelse
Kontor Margit Suhr Pedersen................ info@marielyst-grundejerforening.dk
Foreningens bankforbindelse er: Lollands Bank 6520 4159720 Marielyst Grundejerforening
Åvænget 4
4891 Toreby L
Telefon 2144 0831
info@marielyst-grundejerforening.dk www.marielyst-grundejerforening.dk
Forslag til generalforsamlingen 2021
Forslag fra bestyrelsen:
VEDTÆGTSÆNDRINGER
Forslag 1 - til behandling på Marielyst Grundejerforenings ordinære generalforsamling 2021.
BAGGRUND FOR VEDTÆGTSÆNDRINGER:
Baggrunden er, at modernisere vedtægterne og ikke mindst at vedtægtsændringer kun fremadrettet kan gennemføres efter en sæd- vanlig foreningsproces. Mere specifikt indeholder dette forslag om vedtægtsændringer følgende hovedpunkter:
- Justering af foreningens formål til at bevare området som et sommerhusområde
- Forpligtelse til at medlemmerne beskærer beplantning mod veje
- Ikke i orden at området har reklameskilte eller ukorrekte vejskilte
- Overgang til elektronisk kommunikation med email
- Vedtægtsændringer kræver mere end en generalforsamling
- Tegningsregler strammet op
- Begrænsning af foreningens hæftelse
Vedtægterne er senest ændret på den ordinære generalforsamling den 4. august 2019.
BESKRIVELSE AF ÆNDRING TIL VEDTÆGTERNE:
Nedenfor findes de samlede vedtægter efter de ændringer bestyrelsen foreslår. Rettelsesmarkeringer viser, hvad der foreslås slettet henhold- svis tilføjet i forhold til de før forslaget gældende vedtægter. Gennem- stregning betyder, at teksten slettes og rød tekst, at der er tilføjet tekst. Det er et samlet forslag med alle ændringer samlet som et forslag.
Vedtægter for Marielyst Grundejerforening
§ 1. NAVN
Foreningens navn er ”Marielyst Grundejerforening.” Foreningens hjemsted er Guldborgsund Kommune.
§ 2. FORMÅL
Foreningens formål er at varetage grundejernes interesser, såvel over- for offentlige myndigheder som private, i sager af almen interesse for grundejerne.
At foranledige at private fællesveje samt fælles faciliteter vedligeholdes.
At der skabes et godt miljø for beboerne i området. At foreningens om- råde bevares som et sommerhusområde med et godt miljø for bebo- erne.
Som medlem af grundejerforeningen kan optages enhver ejer af fast ejendom, der er beliggende øst for Bøtø Ringvej, samt syd for Marielyst Strandvej til Bøtø skoven.
Andre medlemmer kan optages med bestyrelsens samtykke.
Medlemskredsen består af tinglyst/servitusservitutpålagte og frivillige medlemskaber.
§ 3. MEDLEMMERS FORPLIGTELSER
Den enkelte grundejer har pligt til at beskære beplantning mod offen- tlig vej, private fællesveje og stier ind til skel, samt holde rabatten fra vejkant til skel, efter kommunens forordninger for offentlig vej, herunder græsslåning og friholde området for buske og træer som beskrevet i love og bestemmelser for veje i området.
Opsætning af reklameskilte, vejskilte og lignende i såvel rabat som på den enkeltes grund er ikke tilladt. Trafikregulering af enkeltveje via vejskilte skal ske ud fra en overordnet vurdering af den samlede infra- struktur i et givent område.
Hvis en grundejer i forbindelse med nybyggeri eller om- og tilbygn- ing, samt brug af store lastvogne og tunge entreprenørmaskiner m.m.
belaster veje eller rabatter, så der opstår skader, er denne forpligtet til at genetablere vejen/rabatten til samme stand som forud for skadens op- ståen. Ved større byggeri er bygherre/grundejer forpligtet til at advisere grundejerforeningen om øget tung trafik på vejene.
Det er medlemmernes forpligtelse at holde kontaktoplysninger ajour- førte, så kommunikation fra foreningen fortrinsvis kan foregå med email.
§ 4. GENERALFORSAMLINGEN
Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed.
Ordinær generalforsamling afholdes hvert år en weekenddag inden udgangen af maj. Generalforsamlingen indkaldes med mindst fire ugers varsel ved fremsendelse af skriftlig indkaldelse til medlemmerne via email til medlemmernes registrerede emailadresser med angivelse af dagsorden, vedlagt forslag, der skal behandles på generalforsamlingen, og ved bekendtgørelse i et lokalt dagblad samt på foreningens hjemme- side. I de tilfælde, hvor der ikke er registreret en email, fremsendes et sædvanligt brev til medlemmet.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, fremsættes skriftligt og skal være formanden i hænde inden 14 dage før generalfor- samlingen.
Bestyrelsen offentliggør indkomne forslag på foreningens hjemmeside, og de fremsendes til medlemmer med email senest en uge før general- forsamlingen samt uddeles på generalforsamlingen.
Bestyrelsens beretning offentliggøres på foreningens hjemmeside 14 dage før den ordinære generalforsamling.
Dagsordenen for den ordinære generalforsamling skal omfatte:
- Valg af dirigent
- Bestyrelsens beretning
- Aflæggelse af årsregnskab til godkendelse
- Indkomne forslag fra bestyrelse og medlemmer
- a Forslag fra bestyrelsen
- b Forslag fra medlemmer5. Fastsættelse af kontingent
- Godkendelse af budget og kontingent
- Valg af: formand,kasserer,bestyrelse, suppleanter og revisorer
- Eventuelt
Valgene foretages for hver kategori for sig.
Stemmeret på en generalforsamling kræver, at man ikke er i restance med kontingent. Uanset antallet af ejere har hver ejendom én stemme.
Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.
Forslag behandles kun på generalforsamlingen, når forslagsstiller per- sonligt er til stede og præsenterer forslaget.
Beslutninger på generalforsamlingen sker ved simpelt flertal af de af- givne stemmer.
Forslag til vedtægtsændringer kan kun vedtages når mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer stemmer for. Er det
fornødne antal medlemmer ikke til stede, udgår sagen af dagsordenen, og en ekstraordinær generalforsamling indkaldes. På denne ek- straordinære generalforsamling afgøres spørgsmålet uanset det frem- mødte antal medlemmer ved simpelt flertal blandt de afgivne stemmer.
§ 5. EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING
Ekstraordinær generalforsamling kan indkaldes af bestyrelsen, når denne finder det påkrævet, og skal indkaldes, når mindst 100 medlem- mer skriftligt fremsætter et begrundet krav herom. I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen afholdes senest 6 uger efter modtagelsen af begæringen herom.
§ 6. BESTYRELSE
Foreningens interesser varetages i øvrigt af en bestyrelse på 7 medlem- mer, der vælges på den ordinære generalforsamling for 2 år ad gangen. Desuden vælges 2 suppleanter.
Grundejere med helårsbeboelse kan ikke udgøre et flertal i bestyrelsen.
Den daglige forretningsførelse varetages af formanden på foreningens vegne, og ved økonomiske forhold af formand og kasserer i forening. Foreningen tegnes enten af formanden og et bestyrelsesmedlem sam- men eller af tre bestyrelsesmedlemmer sammen.
Ved afgang i bestyrelsen indtræder suppleanten i det afgående medlems resterende periode.
Genvalg kan finde sted.
Foreningens formand vælges på lige år, kasserer på ulige år.
Øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges med henholdsvis 3 på lige år og 2 3 på ulige år.
- og 2. suppleant vælges for en periode af 1 år, og deltager i besty- relsesmøder uden stemmeret
Bestyrelsen konstituerer sig selv med næstformand, kasserer, sekretær og andre efter behov, og bestyrelsen fastsætter selv sin forretningsor- den.
Bestyrelsesmøder afholdes så ofte formanden eller et flertal af besty- relsesmedlemmerne finder det fornødent, dog mindst 4 møder årligt.
Bestyrelsen er beslutningsdygtig, når mindst 4 af de valgte bestyrelses- medlemmer er til stede. Beslutninger afgøres ved simpelt flertal blandt de fremmødte bestyrelsesmedlemmer. Ved stemmelighed er forman- dens stemme afgørende.
Referat af bestyrelsesmøder med angivelse af trufne beslutninger skal optages i foreningens forhandlingsprotokol efter underskrivelse af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.
Referat lægges på hjemmesiden i notatform.
Bestyrelsen har ansvar for regnskabsførelsen og opstiller årsregnskab og budget.
Bestyrelsen kan ansætte lønnede arbejdskraft medarbejdere.
§ 7. REGNSKAB OG KONTINGENT
Foreningens regnskabsår løber fra den 1. april til 31. marts.
Regnskabet skal revideres af 2 revisorer, der vælges på generalforsam- lingen for 2 år ad gangen.
Der vælges hvert år 1 revisor og 1 revisorsuppleant. Genvalg kan finde sted.
Det reviderede og af bestyrelsen underskrevne regnskab for forrige regnskabsår og budget for indeværende regnskabsår fremlægges til godkendelse på den ordinære generalforsamling.
Kontingent for det påbegyndte regnskabsår fastsættes hvert år af på den ordinære generalforsamling. Udgangspunktet er en årlig regulering i forhold til den af Kommunernes Landsforening besluttede fremskrivn-
ings-procent. Udgangspunktet for kontingentet er aktivitetsplan og budget.
Kontingentet opkræves hvert år i maj juni måned.
Foreningen hæfter alene for foreningens forpligtelser med sin formue.
§ 8. UDMELDELSE
Udmeldelse af foreningen kan kun ske skriftligt med et halvt års forudgående varsel til en 1. april og senest den 31. december i et regn- skabsår.
Dette gælder dog ikke medlemmer med tinglyst/servitutpålagt medlem- skab.
§ 9. OPLØSNING
Foreningens opløsning kan kun ske på en ordinær generalforsamling, hvis 2/3 af de stemmeberettigede medlemmer er til stede, og hvis 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede medlemmer stemmer for.
Såfremt kun den anden af disse betingelser er opfyldt, indkalder besty- relsen til en ekstraordinær generalforsamling, og denne er da altid beslutningsdygtig uanset de mødendes antal. Opløsningsforslaget kan da vedtages med 2/3 majoritet af de repræsenterede afgivne stemmer.
I tilfælde af foreningens opløsning skal eventuelle aktiver og midler anv- endes til Forskønnelse af foreningens medlemsområde tilbagebetales til de medlemmer af foreningen, som har betalt kontingent de sidste tre år.
Den opløsende generalforsamling træffer afgørelse herom.
Forslag fra medlemmer:
Forslag 1:
FORSLAG TIL ÆNDRING AF VEDTÆGTER
Bestående vedtægter:
Vedtægter for Marielyst Grundejerforening
- 1. Navn
Foreningens navn er ” Marielyst Grundejerforening ” Foreningens hjemsted er Guldborgsund Kommune.
- 2. Formål
At foranledige at private fællesveje samt fælles faciliteter vedligeholdes. (linie 3)
I § 2 Formål, tilføjes til:
At foranledige at private fællesveje samt fælles faciliteter vedligeholdes. Bestyrelsen må kun indgå aftaler, der varetager medlemmernes in- teresser bedst. Ved aftaler om rivning af grusveje, skal det fremgå af aftalen med den der skal rive vejene, at rivningen ikke må foretages, hvis vindstyrken er over 6 sek/m
Klaus Folmann, Bukkarvej 19, 4873 Væggerløse
Forslag 2:
FORSLAG TILSTØVBINDER ALLE GRUSVEJE I GRUNDEJERFORENINGEN
Da Grundejerforeningen pt. kun kommer støvbinder på gennemgående grusveje, vil vi foreslå, at det besluttes på generalforsamlingen, at alle grusveje bliver behandlet med støvbinder, da generne på mange stikveje også er meget store.
- eks er stikvejen på Pimpernelvej blevet 2 til 3 gange så lang i forbindelse med den nye udstykning og der vil komme et meget stort pool-hus for enden af stikvejen, så trafikgenerne vil blive meget store, når vi kommer ind i tørre perioder, hvis der ikke gøres noget ved støvet.
Umiddelbart er det lidt uforståeligt, at alle grusveje i Grundejerforenin- gen ikke bliver holdt med støvbinder.
Steen og Alice Pedersen, Pimpernelvej 34, 4873 Væggerløse Henning og Bente Dahl, Pimpernelvej 15, 4873 Væggerløse
Forslag 3:
FORSLAG TIL BUMP PÅ LUPINVEJ
Jeg har et forslag til bump på vejen fra Bøtø Ringvej til Lupintovet Hastigheden er alt for høj på denne meget lige strækning.
Det er kun et spørgsmål om tid før der sker noget…
Henning Lindstrøm, Lupinvej 112, 4873 Væggerløse
Forslag 4
Indmelselse i fl
Vi vil gerne komme med et forslag om at Marielyst grundejerforening melder sig ind i fritidshusejernes landsforening (FL). Der er mange fordele ved at være medlem af FL (juridisk bistand, forsikring mv.) Det koster 50,-kr. pr. fritidshus i årligt kontingent.
Hvis det vedtages og det efterfølgende kræver, at det årlige kontingent til Marielyst grundejerforening skal hæves, stiller vi et forslag om at kontingentet til Marielyst grundejerforening bliver hævet med de 50,- kr.
Med venlig hilsen
Rasmus Ravn & Peter Bernholm
Pimpernelvej 40 & 44